RSS

Slimming Centre yg !@%$#%$#%!!!


Pengenalan: Alkisahnye....aku dapat voucher rm1000 dari sebuat pusat pelangsingan badan yang bermodelkan Raja Azura...(teka la sendiri)  hasil dari menang contest beberape bulan lepas...

Kisah 1: buat appoinment untuk voucher rm29 (bf sponser), pegi sana, borak2 sambil dia terangkan segala jenis lemak,selulit bagai, promot pakej2 yang ada..mase ni aku tak bgtau lagi aku ade voucher tu.. lepas dia dah siap terangkan pakej,(pakej tu tak sampai 1k pun), aku pun dengan bangga nye kuarkan voucher tu..so dia pun macam tkejut la.. konar2 sket, dia suruh aku amik pakej lain plak (op kos harga pun lain!).. kesimpulannye aku kene tambah dalam 600+ lagi utk amik pakej tu. ni dia kata dah habis murah (memula suh aku tambah riban la jugak) tapi kesannye superb.hahaa. so aku kata nantila dulu, dia pujuk2 lagi, aku pun termakan pujuk, aku deposit la rm50 sebab aku kata tu je duit yang aku ade...(menyesal!!!). so just buat pakej pengenalan rm29 tu jela.. ade sauna, pastu hot blanket, pastu wrapping (pakai plastik wrapping makanan tu je pon,wat senak jeeee). yang ni la yang bharga rm1600+ utk 5 sessi..ape ntah... macam tak berbaloi kan?? aku memang bkire sebab duit pun xbrape byk cam org lain... :\

Kisah 2: dah balik & muhasabah diri, aku  decided tak nak tambah pape duit since aku pun duit ngam2 je tiap bulan kan...aku pun call la HQ dorg tanye bleh tak aku guna voucher rm1k tu untuk pakej promosi rm888 masa tu.. so dia kata boleh...aku col la branch kat jb ni cakap nak guna promosi rm888 tu.. dia ckp ok..nanti datang kedai, bleh diskus lagi..sebab aku cakap taknak tambah pape duit sebab aku dpt voucher tu pun bukan jmpe kat tepi jalan...siap g putrajaya nak collect voucher ok!

Kisah 3: dapat col, dia kata ade barang baru & suro aku try...aku pun stuju la,lagipun bosan2 takde watpe hari tu kan... bile datang, dia suro lagi tambah rm600+ tu..aku cakap la taknak..aku kate guna jela ape yang dpt dgn rm1k tu .. so dia kate dorg dpt INTERNAL MEMO mengatakan any voucher hanya bleh pakai kalau aku amik mane2 pakej dorg..means memang kene tambah duit la!!! wtf..kenape mesti INTERNAL MEMO? kenape taknak state je kat t&c voucher tu?? kenape baru skarang nak bgtau? haishh bikin hangin je..
so aku buat la jugak sesi slimming gune brg baru (kunun) tu.. dalam 30min je..sambil tu sempat plak promot teh herba bharga RM100..........wahhh aku tengok dahla takde cop kementerian kesihatan ke, halal ke, ape pun takde..kotak pun biase je..rasa dia macam teh herba org kg (kotak ijau) tu je... pastu nak claim rm100..sory la aku bukannye bodo...pil fat burner aku tu pon tak abis2 lagi memandangkan kemalasan nak g gym (pil ni bkesan bile kite bsenam , utk kuarkan toksin2 melalui peluh, bukan melalui tahi.haha).

Kesimpulan: jangan terpedaya dgn pujuk rayu mereka...kalau dah ade duit yg sgt banyak smpai taktau nak watpe tu boleyla pegi slimming2 centre bagai sume ni.. kalo nak kurus, pegi la bsenam,g gym, jaga makan..dats all...org malas je g slimming2 centre sume nih..mengarutttttttttt...kalau buat itu ini kat sane,tapi balik umah tak jaga mkn, same gak peginyee... 
Tu last aku pegi...biarlaaa voucher tu ilang camtu jek..rm50 aku pon hangussssssss...huh! banyak lagi cara lain nak kurus...bkn melabur duit tak tentu hala...eeuw gram je..

2 comments:

Addin said...

sabar je la , orang yang hanya nak cari untung . huu

r.i.n.a said...

nasib baik tak terpedaya...hihi..baik masuk membership 1taun kat gym...berbaloi~

Post a Comment

l.o.v.e

Lilypie Second Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers